Célzott ápolás tetőtől talpig

Ahogy a bőrgyógyász látja. Célzott ápolás tetőtől talpig. A pikkelysömör a krónikus betegségek közül az egyik leggyakrabban előforduló nem fertőző bőrbetegség. Sokan úgy gondolják, nem tehetünk ellene semmit, pedig jó döntéseket hozva a tünetek csökkenthetők. A tudomány jelenlegi állása szerint a pszoriázis; közismertebb nevén a pikkelysömör genetikai eredetű betegség. A provokáló környezeti hatások kiiktatásával; személyre; szabott étrenddel; valamint a szisztematikusan végzett; gondos testápolással a tünetmentes időszakokat jelentősen; akár évekre is meg lehet hosszabbítani.
Pikkelysömör háttere.

Eredendően genetikai betegségről beszélünk, nagyon sok esetben a családtagok között szintén előfordul olyan, aki pikkelysömörrel küzd. Fontos megemlíteni, hogy immunrendszeri zavar lévén az egész szervezetben zajló folyamatról van szó, ami erőteljes hámlásban, vörös, gyulladt felületű bőrfelszínben nyilvánul meg.

• Leggyakoribb tünetek.

Leggyakoribb tünete a korai szakaszban kis kiterjedésű vörös foltok megjelenése, melyek a betegség előrehaladásával egyre nagyobb számban fordulhatnak elő, felszínük hámló, gyertyaviasz-szerű. Maguk a vörös foltok sok esetben mélyebb rétegükben gyulladtak, s a hámlás miatt nagyon gyakori a viszketés.

• Bőrápolás pikkelysömör esetén.

Nem elég csak csökkenteni a tüneteket, hanem olyan tápláló összetevőkkel rendelkező készítmények használatára van szükség, amik tisztítják és ápolják a bőrfelszínt. Pikkelysömör esetén a teljes bőrfelület érintett annak ellenére, hogy csak néhány helyen jelentkeznek a tünetek. A pszoriázisos bőr látványa súlyos önértékelési zavarokat is előidézhet, ami után a tünetek még komolyabb és látványosabb lehetnek, és ebből az ördögi körből egy idő után már nagyon nehéz kitörni.

• Miért fontos a mindenapi bőrápolás?

A legfontosabb a mindennapi ápolás: a hidratálás és a gyulladás csökkentése. Szerencsére kaphatók már olyan bőrbarát, tápláló összetevőket tartalmazó készítmények, melyek növényi kivonatokat, olajokat, vitaminokat, ásványi anyagokat tartalmaznak, ezáltal nyugtatják és mélyen hidratálják a bőrt. Nem elég csupán a látható foltokat kezelni, hanem a teljes bőrfelület érintettsége miatt tetőtől talpig szükséges ápolni a bőrt. Jó hír, hogy hazánkban, magyar fejlesztés során készültek olyan termékek, melyek ezeket a jótékony hatóanyagokat krémben, tusfürdőben, testápolóban, samponban is tartalmazzák. A Psorioderm termékcsalád ideális az enyhe és kozépsúlyos pszoriázisos bőr mindennapi ápolására.

Ha Ön érintett, fontos, hogy olyan készítményeket próbáljon beszerezni, amelyek gyorsan felszívódnak, de nem hagynak zsíros érzést, s mindeközben értékes vitaminokat, nyomelemeket juttatnak a bőrbe. Az egészséges bőr nagyobb önbizalmat adhat, s a gondos ápolás által jelentős javulást érhet el testi és lelki szinten egyaránt.

• Mit javasol a bőrgyógyász?

Megnyugtató érzés, hogy elérhetőek olyan magyar innováció alapján készített termékek, melyek eredményesen veszik fel a harcot a pszoris plakkokkal szemben. A Psorioderm® termékcsalád tagjai csupa természetes anyagot tartalmaznak, és 2012-ben szakmai zsűri előtt is bizonyítottak! A plakkok hámlasztásának érdekében a Psorioderm® termékek szalicilsavat tartalmaznak, használatuk 3 éves kor alatt nem javasolt. Babáknak és érzékeny bőrű felnőtteknek a szalicilsavmentes Psorioderm® Szenzitív krémet javasoljuk, mely hozzáadott jojobaolajjal és mézzel még puhábbá varázsolja a bőrt! Mi a Derma-Art Bőrgyógyászati Klinikán a Psorioderm szenzitív termékcsaládot javasoljuk az érzékeny bőrűek, és a három év alattiak számára. A három év feletti gyermekeknek, és a felnőtteknek pedig már alkalmazható a Psorioderm termékcsalád!

Összegzésként tehát elmondhatjuk, hogy a pikkelysömör bár nem gyógyítható, de megfelelő, egyénre szabott kezeléssel jól karbantartható bőrbetegség, melynek gondozásához bőrgyógyász szakorvosra valamint az orvos és beteg jó együttműködésére van szükség.

Az ekcémás, atópiás és érzékeny bőr többnyire szalicilsavmentes készítményeket tolerál, mert esetükben a bőr megnyugtatása a legfontosabb. Bár nem egyszerű, de törekedni kell a stressz csökkentésére is, tudatosan használva a relaxációs technikákat, tudatosan lassítani a tempón. Lelkünket terápiás eszközökkel, finom módszerekkel ápolhatjuk, de fizikai testünk fizikai gondozást igényel. Fokozott odafigyeléssel a bőr meghálálja a gondoskodást, s így talán már a léleknek is könnyebb dolga van, hogy leve(he)sse páncélját. Parabén- és szalicilsavmentes Psorioderm® Szenzitív termékek az ekcémás, atópiás, pikkelysömörös és szeborreás bőr napi ápolására ajánlottak, már 3 éves kor alatt is. Hozzáadott jojoba-, akácméz kivonattal, shea vaj- és E-vitamin tartalommal rendelkeznek.

További hasznos információkat talál a Pezomed Kft oldalán, a Psorioderm Laboratories Kft oldalán, valamint a termékeket meg is vásárolhatja az Eventus Pharma webáruházban.

Ismerje meg termékeinket!

PSORIODERM KRÉM 50ml